TJENESTEN “FINN MIN IPHONE” MÅ DEAKTIVERES FØR SERVICE

Hvordan deaktivere “Finn min iPhone” på en iPhone?

    1. Åpne “Innstillinger” og gå til “iCloud”.
    2. Velg “Finn iPhone”
    3. Deaktiver tjenesten og bekreft med Apple ID passord

fim

Hvordan deaktiverer man “Finn min iPhone” via iCloud.com?

  1. Gå til icloud.com
  2. Logg på med Apple ID og passord
  3. Velg “Finn iPhone” fra meny (topp venstre i nettleser)

fim_1

 

  1. Åpne liste over enheter “Alle enheter” (på toppen av kartet, midt på)fim_2
  2. Velg enheten som skal slettes
  3. a. Dersom enheten er offline, velg “Fjern fra konto”
    b.     Dersom enheten er online, velg “slett fra konto”

OFTE STILTE SPØRSMÅL:

Hvordan kan jeg som kunde se at “Finn min iPhone” er aktivert på min telefon?

Dette kan gjøres på selve telefonen eller på www.icloud.com.
 

På telefonen: Gå inn i menyen “Innstillinger -> iCloud -> Finn iPhone” og se status

der. Dersom tjenesten er aktivert vil dette være synlig her.
 

Ved å logge på iCloud: Logg på www.icloud.com med Apple ID og velg “Finn

iPhone”, så “Alle enheter”. Dersom enheten er synlig der er tjenesten aktivert.
 

Jeg har glemt min Apple ID – hvordan finner jeg den?

Det finnes ulike måter å finne en glemt Apple ID på.

Dersom du har epostadressen som er koblet til Apple ID, bruk denne linken:

https://iforgot.apple.com/no/

Dersom du ikke har epostadressen, søk mer support her:

https://support.apple.com/no-no/HT201354
 

Resette passord for Apple ID

Finn informasjon om hvordan passord til Apple ID kan resettes her:

https://support.apple.com/no-no/HT201487
 

Jeg finner ikke ut av dette i det hele tatt, og min iPhone er helt låst. Hva gjør

jeg?

Om ingen av punktene over hjelper deg med å få slått av «Finn min iPhone», kontakt

Apple kundeservice.

https://getsupport.apple.com/

https://support.apple.com/no-no
 

“Finn min iPhone” sikrer i dag den enkeltes brukerdata på en meget god måte, og er en tjeneste som mange har meget god nytte av i tilfeller hvor telefonen har kommet på avveie. Apple har nå besluttet å gjøre denne tjenesten samt den enkeltes brukerdata og personvern enda sikrere.

Apple har i lang tid hatt en åpen manuell rutine for servicepartnere for å kunne deaktivere denne låsen i tilfeller hvor man ikke har fått til å låse opp telefonen selv. Ved å bruke denne prosessen har ikke Apple kunne vært helt sikre på at den riktige eier har fått låst opp telefonen, og de har derfor besluttet å avvikle denne muligheten.

Dette medfører noen umiddelbare endringer for oss:

  • Det vil ikke være mulig å bestille tjenesten “Deaktivere Finn min iPhone” fra vårt serviceverksted Mobylife.
  • Det vil ikke lenger være mulig å registrere/sende inn en iPhone til Mobylife med “Finn min iPhone” aktivert.

Jeg har lest og forstått. Gå til registrering.